Principios Éticos: Profesionalidad y Conducta .Grupo Clece

Ètica i transparència, la nostra cultura corporativa

Clece disposa d’un Codi Ètic que recull els nostres principis, valors, normes generals de conducta i directrius d’actuació exigibles a totes les persones que integren la companyia.

Amb l’objectiu d’assegurar que s’adaptin a aquestes pautes, està habilitat un Canal Ètic (Sistema Intern d’Informació) a través del qual els diferents grups d’interès amb els quals interactuem (persones treballadores, clients, proveïdors, etc.), poden adreçar les seves comunicacions relatives a conductes susceptibles de generar incompliments o vulneracions de la normativa vigent, d’acord amb les disposicions de la Llei 2/2023, de 20 de febrer, reguladora de la protecció de les persones que informin sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció («Llei de Protecció a l’Informant»).

Canal ètic (Sistema Intern d’Informació)

A CLECE, hem implementat de manera efectiva un Sistema de Gestió de Compliment (Compliance) que garanteix que actuem d’acord amb la legislació vigent, en el marc d’una conducta èticament irreprotxable. El nostre Canal Ètic (Sistema Intern d’Informació) constitueix una de les principals eines d’aquest sistema de compliment.

L’objectiu d’aquest canal intern és rebre i gestionar eficaçment les comunicacions relacionades amb comportaments que vulneren els principis contemplats en el nostre Codi Ètic i en la resta de documents essencials que conformen el nostre Sistema de Gestió de Compliment, així com la normativa vigent d’aplicació, tal com estableix la Llei de Protecció del Informant.

Per facilitar-ne el coneixement i l’ús, la nostra Política de Funcionament del Canal Ètic es posa a disposició de qualsevol persona que pretengui comunicar de bona fe una possible infracció en un context professional amb CLECE.

La informació que ens proporcioni serà gestionada de forma totalment confidencial i anònima – si així ho desitja – i té el nostre compromís que els seus comentaris seran tinguts en compte.

CLECE garanteix la protecció contra represàlies, considerant com a tal qualsevol acció o omissió que pugui perjudicar una persona que comuniqui de bona fe, a través del Canal Ètic, les possibles infraccions que es detallen a continuació.

De què es pot informar a través del Canal Ètic?

Informació sobre infraccions o incompliments en un sentit ampli, és a dir, sospites raonables, infraccions reals o potencials que s’hagin produït o que sigui probable que es produeixin. La comunicació s’ha de presentar sempre de bona fe i amb el màxim detall i evidències possibles.

A títol il·lustratiu, i sens perjudici del contingut de la Política de Funcionament del Canal Ètic, a continuació es detallen algunes de les possibles temàtiques objecte de comunicació, d’acord amb les disposicions de la Llei 2/2023:

  • Casos de suborn i corrupció.
  • Conductes que atemptin contra la salut i la seguretat en el treball.
  • Conflictes d’interessos en qualsevol acció relacionada amb el desenvolupament professional.
  • Conductes discriminatòries.
  • L’assetjament sexual, per raó de sexe, identitat sexual i assetjament laboral.
  • Fraus interns.
  • Supòsits de competència deslleial.
  • Incompliments en matèria de defensa de la competència.
  • Conductes que atemptin contra la salut i la seguretat dels nostres usuaris.

Les queixes i reclamacions relacionades, per exemple, amb la qualitat del servei, s’han de realitzar de manera diferenciada, a l’apartat “Contacte: Queixes/Reclamacions” d’aquesta pàgina web.

Quins canals hi ha per comunicar una possible conducta irregular?

Sens perjudici d’altres canals que es recullen a la Política de Funcionament del Canal Ètic, recomanem que transmeti la informació, per la seva major seguretat i confidencialitat, així com per la possibilitat de la seva presentació anònima —si així ho desitja—, a través del canal digital.

Pot accedir a aquest canal digital fent clic AQUÍ, i a través de la línia de telèfon +34 900958058 (PIN o número identificatiu de l’empresa: 6719).

Telèfon PIN
+34 900958058 6719

Qui tractarà la informació comunicada?

És important que conegui que la informació continguda en la seva comunicació, incloses les dades de caràcter personal, podrà ser tractada o traslladada a les següents parts, quan es consideri necessari:

  • Membres de la Unitat Tècnica de Compliment de CLECE, així com del Comitè de Compliance (Òrgan de Compliment) de la companyia.
  • Representants autoritzats de la companyia que intervinguin en la investigació, si la naturalesa o l’abast dels fets comunicats requereix la seva participació.
  • Qualsevol investigador, assessor o conseller extern que hagi estat contractat per donar suport a la companyia en l’anàlisi de la comunicació, en la investigació de l’assumpte o per assessorar l’organització sobre temes relacionats amb aquestes qüestions.
  • La policia i/o altres autoritats públiques competents i reguladores d’acord amb la Llei.

Si us plau, no s’oblidi de llegir la nostra Política de Privacitat del Canal Ètic .També disposa d’informació relativa a la protecció de dades en la mateixa Política de Funcionament del Canal Ètic.

DESCÀRREGUES

POLÍTICA DE PREVENCIÓ DE RISCOS PENALS I ANTISUBORN

POLÍTICA DE PREVENCIÓ DE RISCOS PENALS I ANTISUBORN
Descarregar en PDF

PRINCIPIS RECTORS DE PREVENCIÓ DE LA RESPONSABILITAT PENAL, ANTISUBORN I DEFENSA DE LA COMPETÈNCIA

PRINCIPIS RECTORS DE PREVENCIÓ DE LA RESPONSABILITAT PENAL, ANTISUBORN I DEFENSA DE LA COMPETÈNCIA
Descarregar en PDF

POLÍTICA DE FUNCIONAMENT

POLÍTICA DE FUNCIONAMENT
Descarregar en PDF

POLÍTICA DE COMPLIMENT EN MATÈRIA DE COMPETÈNCIA

POLÍTICA DE COMPLIMENT EN MATÈRIA DE COMPETÈNCIA
Descarregar en PDF