Clece Escuelas Infantiles premiada per Grup Siena

Clece Escuelas Infantiles premiada per Grup Siena

La revista professional Escuela Infantil, del grup editorial Siena, ha reconegut un any més el projecte educatiu de Clece en l’àmbit d’escoles infantils amb el lliurament de dos guardons i tres mencions especials en la tercera edició del Premi «Escuela Infantil».

Un total dels 19 projectes presentats per les escoles infantils gestionades per Clece van arribar a estar entre els 50 finalistes d’aquesta edició. Finalment, van obtenir premis en dues de les cinc categories temàtiques: Llenguatge, Comunicació i Emocions, i Extraescolars. Concretament, els guardons han recaigut en els equips educatius següents:

  • Premi de Llenguatge, Comunicació i Emocions a l’aula 0-3 a Miriam Velasco Pesquera, de l’Escola Infantil Pinto Pinto, de Laguna de Duero (Valladolid), pel seu projecte «Nomeolvides». L’objectiu principal és desenvolupar les habilitats comunicatives i diferents formes d’expressió dels alumnes de 0 a 3 anys, tot fomentant, a més, altres habilitats com l’observació i l’exploració del seu entorn, així com les seves capacitats afectives.
  • Premi d’Extraescolars en Necessitats Educatives Especials a Anna Llobet, Ariadna Imbers i Noemí Quevedo, de l’Escola Infantil El Patufet, de Sant Quirze del Vallès, Barcelona, pel seu servei d’atenció primerenca. L’objectiu és oferir un servei integral, que actua dins d’un marc de prevenció, detecció i intervenció terapèutica primerenca. La intervenció es fa de manera multidisciplinària, periòdicament i globalment des d’un entorn conegut per a ells i per a les seves famílies.

Pel que fa a les mencions especials, els premiats han estat:

  • Menció especial del jurat a Rocío Mazo Rodríguez, pel seu projecte «Eureka», fet a l’Escola Infantil Platero y yo, de Moguer, Huelva. Les sessions d’Eureka per a alumnes de 2-3 anys afavoreixen la capacitat de concentració, tot experimentant amb objectes, coneixent-ne les característiques, les formes o les textures i relacionant uns objectes amb altres. L’objectiu principal és que els nens i nenes aprenguin per ells mateixos, tot ajudant-los a estructurar el pensament al seu ritme.
  • Menció especial del jurat a Ana Salazar Magaña, pel seu projecte «Educació compartida», fet a l’Escola Bressol Municipal L’Ànec, de Santa Coloma Gramenet (Barcelona). Integració de les famílies en el dia a dia de l’escola, fet que propicia un ambient més distès, i permet aconseguir una millora de l’autoestima i seguretat dels nens i les nenes.
  • Menció especial del jurat a Marta Alonso i Patricia de los Bueis per l’experiència «Petits aprenentes de somnis», duta a terme a l’Escola Infantil Mafalda y Guille, de Valladolid. Educació en igualtat per a nens i nenes de 2-3 anys, tot buscant implicar les famílies per generar canvis en hàbits de comportament i d’expressió.

El lliurament de la III Edició del Premi «Escuela Infantil» va tenir lloc el 15 de març al campus de la Universitat Camilo José Cela, al carrer Almagro, Madrid. Van ser un total de 15 els equips educatius premiats en representació d’escoles i centres vinguts de diferents punts de la geografia espanyola i quatre les mencions especials del jurat.