Reconeixement al projecte educatiu de Clece en la primera edició del Premi «Escuela Infantil»

Reconeixement al projecte educatiu de Clece en la primera edició del Premi «Escuela Infantil»

  • Cinc escoles de Clece van resultar guardonades pels seus projectes pedagògics per a infants de 0 a 3 anys 

Madrid, 20 de novembre del 2015. La revista professional Escuela Infantil, del grup editorial Siena, ha reconegut el projecte educatiu de Clece en l’àmbit d’Escoles Infantils amb el lliurament de cinc guardons en la primera edició del Premi «Escuela Infantil» a experiències educatives fetes a les aules de 0 a 3 i de 3 a 6 anys. 

Cinc han estat les escoles infantils de Clece que han resultat premiades per haver posat en marxa projectes rellevants per a infants de 0 a 3 anys dins de les categories de Sentits i Psicomotricitat, Emocions, Convivència i Coneixement de l’Entorn. En total, les escoles infantils gestionades per Clece hi van presentar 75 projectes, 30 dels quals van resultar finalistes. Els cinc projectes premiats finalment han estat:

–    El despertar dels sentits, de l’Escola d’Educació Infantil «Los Sauces» de Valdemoro (Madrid) en la categoria Sentits i Psicomotricitat. El projecte busca ser una eina per estimular els sentits dels més petits a través de l’experimentació directa. Abasta tot el curs i treballa els sentits per separat. Cada dos mesos, un dels sentits és el protagonista i el factor sorpresa juga un recurs clau en el desenvolupament de les activitats. 

–    Titelles. Espai social, de l’escola Bressol Municipal «Món Petit» de Cavall de Cartró en la categoria Emocions. L’experiència està orientada a ensenyar, a nens amb risc social o altres trets d’exclusió, instruments i habilitats perquè les seves relacions socials siguin les correctes i millorar el seu posterior funcionament social, acadèmic i psicològic. Tot això, mitjançant uns titelles o personatges que fan més atractiu presentar diferents emocions i personalitats en les activitats programades per treballar i afavorir les habilitats socials.

–    Purpurina i bombolles d’emoció, de l’Escola Infantil Municipal «Las Camaretas» de Golmayo (Sòria) en la categoria Emocions. Dins dels projectes duts a terme a l’estiu, Purpurina i bombolles d’emoció constitueix un recorregut sensorial en el qual explorar directament a través de la manipulació diversos objectes i elements de l’entorn com la sorra i l’aigua. A partir de les sensacions experimentades es treballen emocions i es posen en alerta tots els sentits per a un aprenentatge multisensorial.

–    Coneixem els avis i les àvies de Dosrius, de l’Escola Bressol Municipal «La Caseta del Bosc de Can Martorell», de Cavall de Cartró, a Dosrius (Barcelona), en la categoria de Convivència. Dins dels objectius de l’entorn social i els valors de l’Escola, el projecte es proposa conèixer una mica més la gent gran que els envolta. d’aquesta manera, es duu a terme el tercer trimestre de cada curs amb el desenvolupament de tres activitats: invitació dels avis i les àvies a l’escola per explicar contes; la festa de la família, i la visita a la residència per a la gent gran de Dosrius amb els infants de 2 a 3 anys. 

–    De pati a jardí, de l’Escola Bressol Municipal «La Sargantana», a Santa Coloma de Gramenet (Barcelona), en la categoria de Coneixement de l’entorn i autonomia personal. Només un any després d’obrir l’escola, i en coherència amb el projecte educatiu -que entén els ambients de joc i aprenentatge com un mestre més-, el projecte busca transformar l’espai exterior del centre i passar de tenir un pati a tenir un jardí. Un projecte viu i continu, creat sobre la necessitat de tenir elements naturals com a recursos didàctics i gaudir, així, d’un espai exterior ric i estimulant. 

El lliurament dels premis va tenir lloc el 19 de novembre a la seu de la Universitat per a la Gent Gran de la Fundació Universitària San Pablo CEU de Madrid. Van ser un total de 13 els equips educatius premiats en representació d’escoles i centres vinguts de diferents punts de la geografia espanyola i quatre esments a projectes desenvolupats dins i fora de l’horari escolar.

reconocimiento-al-proyecto-educativo-de-clece-en-la-primera-edicion-del-premio-escuela-infant2

reconocimiento-al-proyecto-educativo-de-clece-en-la-primera-edicion-del-premio-escuela-infant3

reconocimiento-al-proyecto-educativo-de-clece-en-la-primera-edicion-del-premio-escuela-infant4

reconocimiento-al-proyecto-educativo-de-clece-en-la-primera-edicion-del-premio-escuela-infant5

reconocimiento-al-proyecto-educativo-de-clece-en-la-primera-edicion-del-premio-escuela-infant1